Η Καθηγήτρια Δερματολογίας Özlem Su Küçük, Διευθύντρια της Δερματολογικής Κλινικής του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Bezmialem Vakıf, προειδοποίησε τους χρήστες ενέσεων αδυνατίσματος σχετικά με την πρόσληψη πρωτεΐνης στο πλαίσιο του 34ου Εθνικού Συνεδρίου Δερματολογίας στην Αντάλια. Τόνισε ότι τα άτομα που χάνουν βάρος γρήγορα μέσω ενέσιμων θεραπειών πρέπει να καταναλώνουν μεταξύ 1 και 1,5 γραμμαρίων πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους καθημερινά, ώστε να διατηρήσουν τη μυϊκή τους μάζα και να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές αλλαγές στο δέρμα.
Η Καθηγήτρια Küçük επεσήμανε ότι οι ενέσιμες θεραπείες αδυνατίσματος έχουν γίνει ολοένα και πιο διαδεδομένες τα τελευταία χρόνια, υπογραμμίζοντας ότι αυτά τα φάρμακα πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά υπό ιατρική επίβλεψη. Προειδοποίησε ότι η ταχεία απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει όχι μόνο τον λιπώδη ιστό αλλά και τη μυϊκή μάζα, και ότι η μείωση του λίπους στο πρόσωπο μπορεί να οδηγήσει σε βυθισμένα μάγουλα, κοιλότητες κάτω από τα μάτια, μαύρους κύκλους, ρυτίδες και χαλάρωση στην περιοχή του προσώπου και του λαιμού.
Αναφερόμενη στο φαινόμενο αυτό ως «πρόσωπο Ozempic» — όπως είναι ευρέως γνωστό στο κοινό — η Küçük τόνισε τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της τακτικής άσκησης για την αποφυγή τέτοιων αλλαγών. Επεσήμανε ότι οι ασκήσεις αντίστασης και η επαρκής ενυδάτωση αποτελούν βασικούς παράγοντες για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας, ενώ συνέστησε τα συμπληρώματα διατροφής να χρησιμοποιούνται μόνο κατόπιν ειδικής σύστασης.
Για όσους εμφανίζουν εμφανή χαλάρωση ή ρυτίδες μετά από ταχεία απώλεια βάρους, η Küçük πρότεινε τη διαβούλευση με δερματολόγο, σημειώνοντας ότι σε κατάλληλες περιπτώσεις μπορεί να εξεταστούν θεραπείες όπως PRP και fillers. Υπογράμμισε ότι όλες οι αισθητικές επεμβάσεις πρέπει να σχεδιάζονται από εξειδικευμένους ιατρούς βάσει των ατομικών αναγκών, προειδοποιώντας ότι η προσφυγή σε μη καταρτισμένα άτομα μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας.
Η Καθηγήτρια Küçük προειδοποίησε επίσης ότι η ανεξέλεγκτη χρήση φυτικών προϊόντων και βιταμινούχων συμπληρωμάτων μπορεί να προκαλέσει δερματικές αντιδράσεις, αλληλεπιδράσεις φαρμάκων και βλάβες στο ήπαρ και τα νεφρά.